martes, 15 de diciembre de 2009

4. AVALUACIÓ DE RECURSOS



A totes dues PACs hi ha una sèrie de components que valoro de manera molt positiva:

  • Hem hagut d’enfrontar-nos a nous recursos i eines didàctiques.
  • Es tracta a més de recursos tecnològics.
  • El que ha volgut dir treballar des de la innovació i des del repte.
  • Hem hagut de saber emprar, tot entenent-los i fent-los visibles tant a la webquest com a la guia per avaluar recursos en línia, els nous conceptes adquirits als diferents mòduls de l’assignatura.
  • Per tant, la interculturalitat ha resultat tant d’estrena com les eines per treballar-la.
  • Tot plegat encara s’ha enriquit una mica més, ja que calia fer pública la feina!.
  • Aquesta feina a més, no ha estat personal sinó que el treball en grup ha demanat de la cooperació i l’acord.
  • Crec que s’ha acomplert tot un cercle d’aprenentatge: descoberta, recerca, construcció compartida i avaluació.
  • La interculturalitat ha fet d’eix vertebrador, element fonamental en la tasca del psicopedagog .

    Pel que fa a la PAC 2:

No coneixia aquesta eina digital, per tant no l’havia fet servir mai en l’àmbit educatiu.
Però tot varen ser facilitats: de seguida ens varem entendre amb les companyes de grup. Repartir tasques i rols, talment com demanàvem després de fer-ho als alumnes a la websquest, també va ser senzill i engrescador.

  • Per poder construir la nostra websquest va ser necessari observar i entrar a moltes d’altres ja elaborades. Una bona manera de conèixer la pràctica educativa d’altres companys, de compartir coneixements i començar a assajar també un enfoc més holístic de la interculturalitat i la seva pràctica a l’escola.
  • D’aquesta proposta he trobat especialment interessant la seva estructura:
    Treball cooperatiu, tant a l’hora de construir-la nosaltres, com el que es deriva de la proposta didàctica adreçada a l’alumnat.
  • Cal elaborar-la amb un llenguatge directa ja que els protagonistes seran els nois i noies; és un material pensat i anivellat per a l’alumnat.
  • Proposa una activitat seqüencial, amb pautes per a cada tasca i per a cada rol. Els rols permeten ajustar la feina a les capacitats i perfils de cada alumne.
  • Adreça directament als recursos que ha d’emprar l’alumnat. Això facilita la feina, tant la personal com la de grup.
  • S’obre una via d’intercanvi molt valuosa de material didàctic. Les propostes en línia tenen aquesta avantatge que no hem de deixar de remarcar perquè és una manera d’aprendre i compartir, sobretot amb temes tan necessaris i al temps tan complexos, com és el tractament de la diversitat.
  • Ens dóna la possibilitat de descobrir noves pràctiques educatives, el que ens permet reflexionar sobre el què estem fent i com ho fem. Aquest aspecte no és baladí perquè el treball per a una educació intercultural demana, sobretot, canvis en les actituds que més tard han de emmirallar-se en el currículum escolar si volem que siguin factibles.

    Pel que fa a la PAC 3:

Disposar d’una eina pensada per a catalogar els recursos en xarxa, és una bona mesura de reflexió i de compromís perquè permet copsar si realment tots els ítems necessaris per a una proposta didàctica intercultural, hi són presents.

  • El nostre rol passa de generador a catalogador.
  • Cal emprar una mirada crítica i constructiva, al temps cal haver incorporat al bagatge personal, els conceptes i continguts propis de la matèria o àmbit que estiguis treballant.
  • Estructura i pauta els camps on hem d’incidir i que han d’estar contemplats a la proposta didàctica.
  • Aprofundeix en la lectura i assimilació de les eines- propostes visitades perquè acota cada fase de treball. També permet tenir una foto global de la proposta.
  • És una guia extrapolable, és a dir, penso que es pot adaptar per a catalogar altres tipus de propostes i en altres tipus d’àmbits o coneixements.
  • Com a plantilla dóna moltes facilitats i avantatges per fer la feina d’avaluador.

Finalment i per acabar de valorar el treball que ens heu proposat a aquestes dues PACs, assegurar que el treball en equip i cooperatiu, al temps que compartit amb la resta de grups, fa el procés més interessant, més enriquidor i més transparent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario