jueves, 10 de diciembre de 2009

Avaluació de recursos per treballar la interculturalitat


La proposta en línia que he valorat, és un bon recurs per treballar per i des d'una òptica intercultural a les aules. La seva autora és la NÚRIA ALART i el títol i l'enllaç:

"FEM UNA REVISTA INTERCULTURAL"
http://www.xtec.es/~nalart/Fem%20revista/index.htm
AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA:
  • És un projecte interdisciplinar aplicant la Teoria de les Intel·ligències múltiples.
  • Parteix dels coneixements previs sobre el país a estudiar, motivant així l'aprofundiment en el seu aprenentatge.
  • Es basa en el treball cooperatiu, establint una organització de la classe en grups de treball on els alumnes treballen conjuntament de forma coordinada per resoldre una situació proposada.
  • Els alumnes interaccionen entre ells explicant, a través d'una revista, allò que han après, desenvolupant així habilitats comunicatives, aprenent a organitzar les idees i afavorint l'aprenentage. A més cal una visió sense prejudicis el que "obliga", de manera natural, a trencar la visió etnocèntrica de la sovint partim.
  • El treball s'estructura en grups reduïts que, amb diferent grau d'autonomia, s'organitzen per resoldre individual i conjuntament les tasques que es proposen.
  • Es treballa en el context de grup. Les explicacions generals són puntuals, la interacció amb el docent es fa en el marc del grup de treball.
  • Tot i que s'alterna el treball individual amb el col·lectiu, sempre hi ha una fase de comunicació en la que es promou la interacció i l'aprenentatge a partir dels companys del grup.
  • Els diferents grups tenen autonomia per arribar a prendre decisions sobre les tasques a realitzar, els recursos necessaris i la durada de la feina.
  • Cada membre del grup té una tasca encomanada i un objectiu a assolir, de manera que els objectius dels components de cada grup estan estretament vinculats, cadascun d'ells només pot assolir el seu objectiu si la resta aconsegueix assolir els seus, aspecte que afavoreix la interdependència positiva. D'aquesta manera els esforços de cada component són indispensables per a l'èxit del grup.
  • Les diferents activitats proposades tenen caràcter funcional i impliquen la col·laboració, la presa de decisions, la feina individual, la comunicació, el diàleg, l'avaluació i la resolució de conflictes que puguin aparèixer mestre es realitzen les activitats.
  • Es treballen objectius i continguts del currículum de manera transversal, interrelacionant diferents àrees. Aquest trenatge aporta elements substancials pel que fa al treball intercultural perquè es planteja i es genera des d'una òptica inclusiva, afegint el valor de cada cultura en un pla d'igualtat i respecte.
  • Es fomenta l'aprenentatge d'habilitats personals i socials, algunes relacionades amb els sentiments, amb la capacitat de cooperar, amb el debat, la planificació, l'argumentació i l'opinió, la promoció de relacions acadèmiques i personals. Tot aquest bagatge suposa treballar des del respecte a l'altre, a allò que es divers a nosaltres, el que repercuteix directament en el desitjat canvi d'actituds a favor d'una visió intercultural de la realitat.
  • Es preveu un sistema d'avaluació resultat de combinar la valoració de la feina individual i de la feina del grup.

No hay comentarios:

Publicar un comentario